Je kunt gebruik maken van verschillende strategieën voor linkbuilding waarmee je je autoriteit op internet kunt opbouwen. Op zijn beurt vergroot het de kans dat je website een betere positie krijgt in zoekmachines en verkeer ontvangt van organisch zoeken. Om dit te doen, moet je aandacht besteden aan technische SEO. Technische SEO is het proces om ervoor te zorgen dat je website zo wordt gemaakt dat het voor zoekmachines eenvoudig is om te crawlen en te indexeren. Zelfs als je inhoud uitstekend is, zal dit tevergeefs zijn als de zoekmachines je site niet kunnen vinden, crawlen en indexeren. Je kunt verschillende dingen doen om de technische SEO van je website te verbeteren. Misschien wil je het zelf doen of een online marketingbureau zoals LEQUAL inhuren. Dit artikel zal je hierover informeren.
Besteed aandacht aan de beveiliging van je website
Het eerste dat je moet doen, is ervoor zorgen dat elk van je pagina’s is beveiligd. Google geeft prioriteit aan HTTPS-gecodeerde webpagina’s. Het helpt bij het waarborgen van de veiligheid van alle gegevens die worden uitgewisseld tussen een website en een gebruiker. Als je nog steeds geen HTTPS hebt, maak er dan een topprioriteit van om de legitimiteit van je website te verifiëren. Aangezien de veiligheid van je gebruikers voorop moet staan, moet het niet alleen gaan om het tevreden stellen van de zoekmachines. Het is gewoon een mooi gebaar dat Google je zal bedanken voor het nemen van deze extra stap. Zodra je de beveiliging van je website verhoogt, vind je je website veel gemakkelijker bovenaan.
Let op de snelheid van je website
Het is gezond verstand dat iedereen wil dat alles snel gaat. Dat geldt ook voor je bezoekers. We houden niet alleen van snelle auto’s, maar ook van snelle websites. Ze kunnen je websites verlaten voor betere websites die inhoud sneller kunnen laden dan jouw website. Technisch gezien verlagen pagina’s die sneller laden niet alleen het bouncepercentage, maar het algoritme van Google houdt ook rekening met het bouncepercentage bij het rangschikken van websites. Dit aspect vereist waarschijnlijk de hulp van een SEO- of website ontwerpbureau als je die vaardigheden niet hebt. De PageSpeed-tools van Google kunnen ook nuttig zijn. Het zal de informatie op je sites onderzoeken, je informeren over je ‘Snelheidsindex’ beoordeling en vervolgens suggesties doen om de laadtijden te versnellen.
Verbeter de prestaties van je website op mobiele apparaten
Het is vooral van cruciaal belang dat je website mobielvriendelijk is. Geen enkele bezoeker zou het materiaal op zijn mobiele apparaat moeten vergroten om het te kunnen lezen of moeite moeten doen om op een knop te klikken. Mobiele apparaten genereren meer verkeer dan desktop computers. Bovendien rangschikt en indexeert Google voornamelijk websites met behulp van hun mobiele versies. De inhoud van je mobiele website moet hetzelfde zijn als op de desktopsite, ook al kunnen de stijl en het ontwerp van de website op een mobiel veranderen om de gebruikerservaring te verbeteren. Dus, in tegenstelling tot wat je misschien dacht, is het niet zo eenvoudig als het wissen van wat tekst. Het gebruik van de mobielvriendelijke test tool van Google is een fantastische plek om te beginnen, vergelijkbaar met het beoordelen van je paginasnelheid. Het is vrij eenvoudig te gebruiken. Voer eenvoudig je URL in en de tool toont binnen een minuut veelvoorkomende problemen, waaronder moeilijk leesbare taal, goed leesbare knoppen en materiaal dat niet op het scherm past. Als dit allemaal te moeilijk voor je klinkt, kun je de zoekmachine optimalisatie uitbesteden en dit alles voor je te laten doen.